Activități pentru profesori
T1-T3
Activitatea T1
Metode și activități non-formale de predare-învățare-evaluare pentru profesorii care lucrează cu elevii romi. Modulul I.
Activitate de formare pentru profesorii care lucrează cu elevii de etnie romă
Obiective:
învățarea reducerii decalajului educațional dintre populația de romi și elevii care nu sunt romi;
identificarea tipului de educație necesar pentru romi, în lumina particularităților comunității de romi și a nevoilor sale ulterioare;
crearea unei strategii de sensibilizare a celorlalți elevi cu privire la cultura romilor;
dezvoltarea și aplicarea cunoștințelor, abilităților și atitudinilor relevante pentru educația incluzivă și contextele în care are loc.
Activitatea T2
Metode și activități non-formale de predare-învățare-evaluare pentru profesorii care lucrează cu elevii romi. Modulul al II-lea.
Activitate de formare pentru profesorii care lucrează cu elevii de etnie romă
Obiective:
promovarea modelelor de educație de calitate care să dezvolte abilități de viață în rândul elevilor romi;
creșterea șanselor de a se implica pentru a evita excluderea romilor;
dezvoltarea de noi competențe specifice privind incluziunea socială;
creșterea motivației și interesului de lucru cu elevii defavorizați.
Activitatea T3
Metode și activități non-formale de predare-învățare-evaluare pentru profesorii care lucrează cu elevii romi. Modulul al III-lea.
Activitate de formare pentru profesorii care lucrează cu elevii de etnie romă
Obiective:
descoperirea și învățarea noilor instrumente de incluziune socială;
învățarea activităților și tehnicilor de educație non-formală pentru a integra mai bine elevii romi în clasă;
utilizarea de noi instrumente de mediere și negociere în lupta împotriva excluderii persoanelor cu mai puține oportunități;
realizarea schimburilor de practici și experiențe cu privire la diferite aspecte și percepții ale marginalizării și incluziunii;
împărtășirea, între cursanți, a exemplelor de bune practici de sprijinire a integrării elevilor romi și a bunăstării comunității școlare.